Raziel - 2010-01-18 15:52:27

System walk






Na początku należy zaznaczyć, że poniższe statystyki, mają służyć jedynie jako pomoc sędziemu w sytuacjach spornych podczas walk. Nie można stawiać na nie 100% nacisku, ponieważ nadal w głównej mierze, wszystko zależy od sensowności i poziomu rozbudowania postów. Nie można ich też lekceważyć, gdyż np. ktoś z bardzo niską inteligencją nie będzie mógł co chwilę rzucać silnych zaklęć.



Wszystko bazuje na pięciu statystykach:

Siła - ataki wręcz oraz bronią
Zwinność - uniki i akrobatyka u mrocznych
Zręczność - walka na dystans, władanie sztyletami i władanie tarczą
Inteligencja - magia i leczenie u leśnych
Wytrzymałość - wytrzymałość

Na początku  mamy do rozdania 40 punktów. Każda statystyka musi jednak posiadać minimum 5 punktów.



Dopuszcza się naukę 1 punktu statystyk na dwa dni. Oznacza to, że możemy nabyć jeden punkt co każde 48 godzin.

Nauka ta jest w pełni fabularna i wymaga napisania posta (fabularnego), w swoim miejscu treningowym.

Nauka każdego punktu trwa 3 godziny.



Przy awansie na wyższą rangę otrzymujemy do rozdania 20 punktów statystyk.



Walki będą więc wyglądały tak:

Gracz 1.
Opisuje swoje poczynania

Gracz 2.
Opisuje swoje poczynania

Sędzia
Podsumowuje całą akcję.


Jako, że powstały protesty co do tego, że wprowadzenie systemu obniży poziom postów, to wprowadza się zasadę, według której każdy post zawierający atak ma zawierać minimum 5 linijek.



Zaleca się rozdawanie punktów w sposób rozważny, ponieważ raz dodanego punktu nie da się już przeznaczyć na inną statystykę. Warto też myśleć przy rozdawaniu punktów i nie pakować wszystkiego w jedną statystykę, ponieważ staniemy się wtedy bardzo łatwym celem.




Zasady walk






Walczyć możemy na trzy sposoby:

- W offtopie (Niefabularnie).
- Na arenie (Fabularnie).
- Podczas wojny, lub walcząc z kimś z innej frakcji. (Fabularnie)


+ Offtop:

- Można to traktować jako walki treningowe.
- Powinny być one umieszczone w dziale "Gry i zabawy".
- Ekwipunku się nie traci.
- Nie idzie się do szpitala.
- Można walczyć podczas innych czynności.
- Wyniku nie wpisujemy do KP.


+ Na arenie

- Odbywają się (jak nazwa wskazuje) na arenie.
- Traci się ekwipunek.
- Idzie się do szpitala.
- Nie można walczyć wykonując inne czynności.
- Wynik wpisujemy do KP.
- Zakłady*.


+ Podczas wojny, lub walcząc z kimś z innej frakcji.

- Odbywają się w specjalnych tematach, które będą zakładane na potrzeby walk.
- Traci się ekwipunek.
- Idzie się do szpitala.
- Nie można walczyć wykonując inne czynności.
- Wynik wpisujemy do KP.
- Zwycięzca może zabrać eq przegranego.
- Przegrany traci połowę swoich punktów statusu.
- Wygrany zyskuje połowę odebranych przeciwnikowi punktów statusu.



* Zakłady - No więc walki na arenie muszą odbywać się z jakiegoś powodu (do treningów jest offtop). Jeśli nie jest to turniej, to dla urozmaicenia walczący dokonują zakładu.

Walczący muszą założyć się o:

- Punkty statusu


Walczący mogą założyć się o:

- Ogniki
- Broń

GotLink.pl