Cóż jak wiadomo, większe grupy stworzeń (w tym wypadku elfów), tworzą grupy, nazywane rodzinami/rodami/klanami. Po upływie czasu, można dostrzec między takimi osobnikami wyraźne podobieństwa, takie jak kolor oczu, włosów i inne takie. Chciałbym, aby na naszym forum zostały wprowadzone takie rody. Mogłyby one mieć też własne wachlarze zaklęć, ukierunkowane w jedną stronę. Czary te, byłyby dostępne tylko dla członków danego klanu. Można by też wprowadzić wspólny skarbiec, do którego wpłacano by część pieniędzy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Proszę was o darowanie sobie postów w stylu: "Podoba mi się. Jestem na tak." W swoich wypowiedziach umieszczajcie propozycje co do rozwinięcia tego pomysłu.
Nie spamić na PW. Chcecie coś ? Pisać na gg (nr w profilu). Nie pisać gdy jestem na z/w, ponieważ na 100% jestem właśnie na gg na telefonie i nie mam warunków do rozwiązywania spraw forum.
Offline
Pomysł IMHO niezły, ale wypada go nieco rozwinąć. Moje zdanie jest takie:
Rody - właściwie to to samo co rodzina. Grupa osób powiązana krwią, genami i więzami rodzinnymi. Elf przynależny do danego rodu miałby jakąś cechę szczególną, w wyglądzie (wynik podobnych genów) czy upodobaniach (które wynikałyby ze sposobu wychowania dzieci). Ród mógłby praktykować pewien szczególny rodzaj magii, czy piastować jakieś dziedziczone z ojca na syna stanowisko/posadę.
Powiedzmy: (czytaj: przykładowo) rodzina Kovalsky to elfy zazwyczaj rude, o zielonych oczach. Ich karnacja jest zwykle ciemna, lecz nie przesadnie. Cenią sobie spokój i honor, nade wszystko ważna jest sprawiedliwość.
Oczywiście, konkretny ród powinien być jednej, konkretnej rasy.
Klany - klanem nazwałbym raczej grupę elfów o wspólnych celach/ideałach, niż genach. Według mnie klan zrzeszałby elfy o tych samych poglądach, bądź celach, niekoniecznie z rodziny. Klan mógłby cechować się jakimś znakiem czy symbolem, który charakteryzowałby poszczególnych członków. Przynależność do klanu byłaby określana przez elfa, który chciałby dołączyć do jakiegoś ugrupowania, w przeciwieństwie do rodu, w którym się po prostu urodził i na wybór którego nie miał wpływu.
Powiedzmy: klan Wilczego Kła. Cenią sobie niezależność, zrzeszają osoby wolne, które cenią sobie indywidualność. Uwielbiają wolność i swobodę, gardzą stróżami prawa, nienawidzą przedstawicieli wyżej urodzonych elfów. Według nich każdy elf jest równy i tak samo wolny. Zwykle żywiołem członka Wilczego Kła jest wiatr, ponieważ dążą do tego, by być wolny tak jak ten żywioł.
Własne zaklęcia / Zaklęcia rodowe/klanowe - Pomysł niezły. Według mnie, zaklęcia rodowe miałoby się na starcie, a te klanowe dopiero po staniu się członkiem stowarzyszenia i po ich nauczeniu się (czyli osobna nauka zaklęć). Tylko bez przesady, żaden ród/klan nie uczyłby się zaklęć zabójczych ot tak.
No i kończąc, ktoś, kto stworzyłby klan/ród powinien dać jego biografię. To jest: założyciel, członkowie, cechy charakterystyczne, wymagania, jak ich postrzega społeczeństwo profity z przynależności, cechy negatywne. Tak, cechy negatywne. Chociażby przytoczeni Kovalscy, którzy ot, nie mogą skrzywdzić nikogo, dopóki ten ktoś sam się o to prosi.
Offline
No no no Aer... ładnie żeś się rozpisał.
Wracając do tematu, chodziło mi właśnie o rodziny, bo klany podchodzą pod organizacje, które już są. Cóż, co do zaklęć, to pomimo, że byłyby one dostępne tylko dla danej rodziny, to dalej istniał by system kręgów, taki, jaki jest teraz. Co do Twojego ostatniego pomysłu, to spokojnie. Przygotuje się specjalny formularz zgłoszeniowy, podobny do tego, który jest przy organizacjach.
Nie spamić na PW. Chcecie coś ? Pisać na gg (nr w profilu). Nie pisać gdy jestem na z/w, ponieważ na 100% jestem właśnie na gg na telefonie i nie mam warunków do rozwiązywania spraw forum.
Offline
Użytkownik
Pomysł ogólnie dobry, lecz ja bym poczekał jednak na większą ilość członków w grze, ponieważ na dzień dzisiejszy jest ich jeszcze dość mało.
Offline
na czym polegało by zakładanie rodzin, "śluby" dwóch osób na forum i jest rodzina czy inny sposób, po za tym rody, czy każdy może założyć czy na cała frakcję ustali się kilka rodów do których można się przyłączać?
Imię : Sesio
Przydomek : Doven/leniwy
Rasa : Leśny Elf
Ranga : Malagrim
Płeć : Mężczyzna
Wiek : 25
Bóstwo : Hanali Celanil
Towarzyszka : Aurora
Opis Wyglądu : Czarne włosy sięgające ramion i niebieski poszarpany płaszcz z kapturem, charakteryzujący Sesio. Całkowicie białe oczy, prawie nieruchome. Może się zdawać, że jest ślepy, jednak ma doskonały wzrok. Wysoki, szybki, mięśnie wyćwiczone na wielu bitwach.
Opis Charakteru : Lubi się śmiać i robić żarty. Jest bardzo leniwy i zawsze stara się nie zmęczyć, jednak gdy trzeba jest gotowy do walki. Niesamowity refleks i bystry umysł. Wulgarny i często sprawia wrażenie elfa, któremu wszystko jest obojętne. Bardzo nieprzewidywalny.
Status Społeczny : 26
Życiowy Cel : Zarobić, ale się nie narobić
Ekwipunek : łuk, 15 strzał, sztylet, lekki pancerz, zardzewiały sztylet, 3 paczki gumy,Jendoręczne miecze Podwojenia,kupon,
Leśne ogniki (waluta) :3875
Siła: 25
Zwinność: 20
Zręczność: 5
Inteligencja: 20
Wytrzymałość: 12
Magia:
Powietrze: Powietrzne Cięcie(I), Wietrzna Ochrona(II), Podmuch dymu(II), Wietrzny chód(II)
Zaklęcia Aurory: Połączenie umysłów, Dzikie Wyolbrzymienie
Zaklęcia lecznicze: Znieczulenie(II)
Leśna Magia: Roślinna pułapka(II)
Magia łucznicza: Kierowany pocisk(II)
Walki : Zwycięskie - 0 / Przegrane - 0 / Remisy - 0
Zadania :
służba społeczności-2
szpiegostwo-3
sabotaż-1
Offline
Rody, jak to gdzieś tam Aer wyżej wspomniał, miałyby własną historię, więc osoba zakładająca dany ród, nie musiała by być jego pierwszym przedstawicielem. No a co do ilości, to hmm... w sumie to da się jakieś ograniczenie
Nie spamić na PW. Chcecie coś ? Pisać na gg (nr w profilu). Nie pisać gdy jestem na z/w, ponieważ na 100% jestem właśnie na gg na telefonie i nie mam warunków do rozwiązywania spraw forum.
Offline
Użytkownik
Pomysł dobry lecz wtedy dane grupy/klany/rody powinny mieć oddzielne nauczanie. By nauczać wykorzystanie ich dobrych stron. Podkreślam Według Mnie
Offline
Skoro już jestem zmuszona do wypowiedzenia się...
Muszę po części przyznać rację Shuguarowi. Przy takiej liczbie AKTYWNYCH graczy to niezłe zamieszanie by tu było, ale jak tam chcecie.
Jak dla mnie:
Klany = Organizacje - czyli problem z głowy, bo coś takiego jest.
Rody - rozpiska Aer'a jest dobra, aczkolwiek nie przekonują mnie do końca te podobieństwa w wyglądzie - nie chcę produkować klonów. Można by ograniczyć się do jakiegoś DROBNEGO, JEDNEGO szczegółu ( jakiś tatuaż na prawym ramieniu, rude włosy, albo nie wiem... brązowe oczy ). Zaklęcia rodowe - a i owszem, musiałyby być. Podzielone ładnie na kręgi i nie, nie dostawałoby się ich przy starcie postaci. Kto to widział, żeby elf w koszarach znał jakieś zaklęcia. Uczyłoby się ich, moim zdaniem, tak jak normalnych zaklęć tyle, że w siedzibie swojego rodu.
O, to właśnie. Musiałyby być siedziby rodowe w części mieszkalnej chyba.
Każdy ród powinien mieć swoją głowę rodu, która by całą rodową wiedzę i zaklęcia przekazywała młodszym pokoleniom. Własny skarbiec - jak najbardziej.
Biografia i opis - konieczne.
Ach, no i żeby te rody nie były wtórne. Każdy musiałby wyróżniać się w jakiś sposób. Jakąś konkretną umiejętnością czy czymś.
Siła: 10
Zwinność: 21
Zręczność: 18
Inteligencja: 20
Wytrzymałość: 13
Magia:
Powietrze:
Podmuch, Powietrzne cięcie, Powietrzny świder, Wietrzny chód, Podmuch dymu, Wzmocnienie broni, Wicher, Mały huragan, Wietrzna ochrona, Bańka powietrzna
Ciemność:
Tchnienie śmierci, Mroczne duchy, Macki, Ukrycie Cienia, Szał Mroku, Mroczne Igły, Trupia Ciemność, Mroczne pięści, Marsz mroku, Wieczne zaciemnienie
Akrobatyka:
Koci Unik, Pajęczy Chód, Odskok, Wybicie, Wyskok, Chód pancernika, Furia
Pułapki:
Błysk, Wybuch, Szlak igieł, Trująca chmura, Mgła, Mrok, Zwierzęca Wrogość
Żywioł magii: Powietrze
Walki: Zwycięskie - 0 / Przegrane - 0 / Remisy - 0
Zadania:
Służba społeczności: 1
Szpiegowskie: 1
Sabotażowe: 1
Dywersyjne: 1
PW to podstawowy środek komunikacji. gryzę tylko czasami
Offline
Hmmm... Moim zdaniem może być to dobre... Tylko rodzina byłaby przydzielana, ponieważ np. w którymś będzie więcej i będzie mocniejsze... A jak gracze sami zaczną wybierać rodziny, klany itp to wszyscy będą lgnąć tam gdzie jest najwięcej...
Offline
Ród przydzielany...? Hmmm... a co jeśli ktoś nie chce należeć do żadnego. Jak dla mnie to ograniczyłoby się ilość miejsc w danym rodzie. A klan? Tu o tym, czy zostaniesz przyjęty decyduje jego założyciel, co oznacza, że niekoniecznie dostaniesz się tam gdzie chcesz.
Przydzielany ród... Hmm... trzeba się zastanowić.
Siła: 10
Zwinność: 21
Zręczność: 18
Inteligencja: 20
Wytrzymałość: 13
Magia:
Powietrze:
Podmuch, Powietrzne cięcie, Powietrzny świder, Wietrzny chód, Podmuch dymu, Wzmocnienie broni, Wicher, Mały huragan, Wietrzna ochrona, Bańka powietrzna
Ciemność:
Tchnienie śmierci, Mroczne duchy, Macki, Ukrycie Cienia, Szał Mroku, Mroczne Igły, Trupia Ciemność, Mroczne pięści, Marsz mroku, Wieczne zaciemnienie
Akrobatyka:
Koci Unik, Pajęczy Chód, Odskok, Wybicie, Wyskok, Chód pancernika, Furia
Pułapki:
Błysk, Wybuch, Szlak igieł, Trująca chmura, Mgła, Mrok, Zwierzęca Wrogość
Żywioł magii: Powietrze
Walki: Zwycięskie - 0 / Przegrane - 0 / Remisy - 0
Zadania:
Służba społeczności: 1
Szpiegowskie: 1
Sabotażowe: 1
Dywersyjne: 1
PW to podstawowy środek komunikacji. gryzę tylko czasami
Offline
JEDYNY DZIELNY
Sam osobiście by, dał w tym miejscu minimalną losowość. Czyli w KP dodało by się liniję RÓD i tam by się wpisywało przy akcepcie -chce należeć- lub -nie chce należeć- i wtedy jeżeli dana osoba pragnie należeć do jakiejść rodziny jest przydzielany losowo. W końcu rodziny się nie wybiera.
Imię: Yenshü
Przydomek: brak
Rasa: Mroczny Elf
Ranga: Zhur Urhari
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 31
Bóstwo: ateista
Pupil:Poly
Opis Wyglądu: Yenshü jest młodym jak na elfa wojownikiem. Na swoim jasnym ciele posiada wiele tatuaży które wyjawiają jego pochodzenie. Na pierwszy rzut oka widać, że nie pochodzi on z podziemi lecz urodził się w lesie, na powierzchni. Włosy nosi spięte w kitkę. Spod zbroi zasłaniającej jego tors wyłaniają się dwie bardzo długie, dobrze umięśnione ręce. Na nogach nosi zazwyczaj ciemne spodnie.
Opis Charakteru: Ten mroczny elf jest spokojny aczkolwiek bardzo pogodny. Nie mówi za dużo i nie lubi się kłócić z często o wiele mniej inteligentnymi istotami. Wychodzi z założenia, ze "nie warto kłócić się z idiotą, bo czasem inni mogą nie wiedzieć kto jest kim". Rzadko działa pochopnie. Woli wszystko przemyśleć.
Status Społeczny: 52(Współdziałający)
Życiowy Cel: Zamordowanie elfa, który wygnał go z powierzchni.
Ekwipunek: łuk, 15 strzał, 3x sztylet, lekki pancerz, mały stalagmit (od Cintre), miecz,10 strzałek, dmuchawka, 3 buteleczki (2 z trucizną 8/8),2,5 fioletowego grzyba i 3 zielone grzyby, Ciało młodego leśniaka, kupon na skrócenie czasu w kuźni o połowę, pół czekolady, 2 halabardy, nóż do rzucania, 50 talii kart.
Leśne ogniki (waluta): 1595
Siła -14
Zwinność -16
Zręczność -13
Inteligencja -23
Wytrzymałość -16
Magia:
Tchnienie śmierci, Pajęczy Chód, Wybuch, Połączenie umysłów.wietrzna ochrona, mrok, 1 - ena
Żywioł magii: Powietrze
Walki: Zwycięskie - 0 / Przegrane - 0 / Remisy - 0
Zadania:
SS:2 Szpiegowska :4 Sabotaż:3
Offline
Przyznam się że nie chciało mi się czytać całego tematu, przepraszam ^^ Ale chciała bym zapytać... Ród/rodzina/klan to jest mniej więcej jak organizacja, czy ma działać to na takiej zasadzie, i czy są potrzebne na forum i klany i organizacje?
Offline
1. Ja uważam, że powinien być albo Klan albo Rodzina. W znaczeniu potocznym to jest to samo. A jeżeli już chcec tak bardzo pragniecie jeszcze jakieś organizacje to lepiej o innej nazwie.
2. Klan lub Rodzinę powinien wybrać Admin dla danego gracza, kierując się np. wyglądem lub charakterem. Chyba, że napisze, iż nie chce należeć do żadnej.
3. Jeżeli chcecie jakąś organizację to jej Przywódca powinien wybierać sobie, Braci. Również na podstawie jakiejś cechy.
4. Jeszcze co do organizacji, pytanie czy miałyby być osobne dla obu ras? Może być np. kilka takich w których są i leśne i mroczne elfy, a inne tylko dla Leśnych lub Mrocznych.
Offline
Odpowiadając na pytania wszystkich:
Mai, dla ciebie obrazowo: tutejszy ród = klan ze Shio ( tak mniej więcej )
tutejsza organizacja = organizacja ze Shio
Keira, stanęło na razie na tym, że są Rody i Organizacje ( organizacje już istnieją ), więc rozmowa toczy się w zasadzie tylko o zasadach funkcjonowania ewentualnych rodów.
W organizacjach, przywódca wybiera członków, według narzuconych przez siebie kryteriów.
Czy osobne dla ras? Mogą być osobne, mogą być wspólne. Zależy od pomysłu założyciela. O organizacjach poczytajcie w odpowiednim dziale. Organizacje są i można je zakładać od konkretnej rangi.
I proszę wszystkich, wypowiadających się, o czytanie całego tematu.
Skoro się upieracie za losowością - jest demokracja. Ale musi być prawo nie przynależności do żadnego Rodu. I myślę, że użytkownik mógłby wpisać jeden, dwa rody, do których chciałby należeć najbardziej, a czy administrator go tam przydzieli to już inna sprawa.
Siła: 10
Zwinność: 21
Zręczność: 18
Inteligencja: 20
Wytrzymałość: 13
Magia:
Powietrze:
Podmuch, Powietrzne cięcie, Powietrzny świder, Wietrzny chód, Podmuch dymu, Wzmocnienie broni, Wicher, Mały huragan, Wietrzna ochrona, Bańka powietrzna
Ciemność:
Tchnienie śmierci, Mroczne duchy, Macki, Ukrycie Cienia, Szał Mroku, Mroczne Igły, Trupia Ciemność, Mroczne pięści, Marsz mroku, Wieczne zaciemnienie
Akrobatyka:
Koci Unik, Pajęczy Chód, Odskok, Wybicie, Wyskok, Chód pancernika, Furia
Pułapki:
Błysk, Wybuch, Szlak igieł, Trująca chmura, Mgła, Mrok, Zwierzęca Wrogość
Żywioł magii: Powietrze
Walki: Zwycięskie - 0 / Przegrane - 0 / Remisy - 0
Zadania:
Służba społeczności: 1
Szpiegowskie: 1
Sabotażowe: 1
Dywersyjne: 1
PW to podstawowy środek komunikacji. gryzę tylko czasami
Offline
No to jak będzie? Wprowadzacie Klany? Jak tak no to tutaj proszę gotowy wzór:
¤ Nazwa Klanu :
¤ Cechy szczególne :
¤ Założyciel :
¤ Zasady panujące w klanie :
¤ Wymagania :
Rozumiem ,że trochę lewy. Z pewnością admini coś bardziej obrazowego napiszą. Co do rodów, to muszę się zgodzić z przedmówcami ,że osoby chcące to takowych należeć po prostu w KP pisali twierdzącą odpowiedź. I potem admin by losował mu do jakiej rodziny może należeć. Robiłby to właśnie ,jak ktoś powiedział wyżej, na przykładzie cech.
Offline