Jako, że ta część nieco u nas kuleje razem z Jednookim postanowiliśmy coś z tym zrobić. Koncept jest taki:
Wprowadzamy pięć statystyk:
Siła - ataki wręcz oraz bronią
Zwinność - uniki i akrobatyka u mrocznych
Zręczność - walka na dystans, władanie sztyletami i władanie tarczą
Inteligencja - magia i leczenie u leśnych
Wytrzymałość - wytrzymałość
Na początek 50 punktów do rozdania/ minimum 5 na jedną umiejętność
Dziennie można się uczyć max 1 punkt statystyk.
Na każdy punkt nauki przypada post fabularny w miejscu nauki (dopiero po skończeniu koszar).
Nauka jednego punktu trwa dwie godziny. (liczone od napisania posta w miejscu nauki)
Przy awansach otrzymujemy 20 punktów
Podczas każdej walki sędzi będzie na podstawie ilości tych punktów określał, czy dany atak się udał.
Walki wyglądać będą więc mniej więcej tak:
Gracz 1 - opis ruchu
Gracz 2 - opis ruchu
Sędzia - podsumowanie sytuacji.
Nie spamić na PW. Chcecie coś ? Pisać na gg (nr w profilu). Nie pisać gdy jestem na z/w, ponieważ na 100% jestem właśnie na gg na telefonie i nie mam warunków do rozwiązywania spraw forum.
Offline
gitara
Imię : Sesio
Przydomek : Doven/leniwy
Rasa : Leśny Elf
Ranga : Malagrim
Płeć : Mężczyzna
Wiek : 25
Bóstwo : Hanali Celanil
Towarzyszka : Aurora
Opis Wyglądu : Czarne włosy sięgające ramion i niebieski poszarpany płaszcz z kapturem, charakteryzujący Sesio. Całkowicie białe oczy, prawie nieruchome. Może się zdawać, że jest ślepy, jednak ma doskonały wzrok. Wysoki, szybki, mięśnie wyćwiczone na wielu bitwach.
Opis Charakteru : Lubi się śmiać i robić żarty. Jest bardzo leniwy i zawsze stara się nie zmęczyć, jednak gdy trzeba jest gotowy do walki. Niesamowity refleks i bystry umysł. Wulgarny i często sprawia wrażenie elfa, któremu wszystko jest obojętne. Bardzo nieprzewidywalny.
Status Społeczny : 26
Życiowy Cel : Zarobić, ale się nie narobić
Ekwipunek : łuk, 15 strzał, sztylet, lekki pancerz, zardzewiały sztylet, 3 paczki gumy,Jendoręczne miecze Podwojenia,kupon,
Leśne ogniki (waluta) :3875
Siła: 25
Zwinność: 20
Zręczność: 5
Inteligencja: 20
Wytrzymałość: 12
Magia:
Powietrze: Powietrzne Cięcie(I), Wietrzna Ochrona(II), Podmuch dymu(II), Wietrzny chód(II)
Zaklęcia Aurory: Połączenie umysłów, Dzikie Wyolbrzymienie
Zaklęcia lecznicze: Znieczulenie(II)
Leśna Magia: Roślinna pułapka(II)
Magia łucznicza: Kierowany pocisk(II)
Walki : Zwycięskie - 0 / Przegrane - 0 / Remisy - 0
Zadania :
służba społeczności-2
szpiegostwo-3
sabotaż-1
Offline
bardzo dobrze opisane... JESTEM ZA!!
Offline
Mhm, więc każdy może spędzić sobie miesiąc, dwa na farmieniu postaci tak, że będzie ona najmocniejsza na forum.
No i jak wprowadzisz staty, to posty będą pisane na odpierdziel się.
Tak, wiem, argument powtarzam z mojego wywodu o kostkach, ale co, tu będzie inaczej? Wątpię.
Poza tym system narzuca owe "farmienie" i nastawianie postaci na konkretny tor. Nie zrobię sobie wojownika z młotem i tarczą, który co pewien czas rzuci kulę ognia we wroga. Musiałbym wtedy postawić jednocześnie na Siłę, Zręczność i Inteligencję, żeby tak sobie zrobić. Dobra, dam punkty w inteligencję, żeby moje zaklęcie sięgało celu, chociaż rzucane będzie rzadko. No ale żeby trafić, to muszę mieć tej inteligencji sporo. Więc musiałbym okroić punkty z np. wytrzymałości czy siły. Co wtedy ze mnie byłby za wojownik? Postać musi być nastawiona na 3, góra 4 statystyki a postacie elastyczne byłyby miażdżone przez przeważającą wartość postaci nastawionej np. na siłę.
Ja jestem przeciw. Zaroi się od Munchkinów.
Poza tym, komu chciałoby się to wszystko podliczać? Gra sprowadzi się do maksymalizowaniu statystyk niż gry fabularnej.
Offline
przekonałeś mnie
Imię : Sesio
Przydomek : Doven/leniwy
Rasa : Leśny Elf
Ranga : Malagrim
Płeć : Mężczyzna
Wiek : 25
Bóstwo : Hanali Celanil
Towarzyszka : Aurora
Opis Wyglądu : Czarne włosy sięgające ramion i niebieski poszarpany płaszcz z kapturem, charakteryzujący Sesio. Całkowicie białe oczy, prawie nieruchome. Może się zdawać, że jest ślepy, jednak ma doskonały wzrok. Wysoki, szybki, mięśnie wyćwiczone na wielu bitwach.
Opis Charakteru : Lubi się śmiać i robić żarty. Jest bardzo leniwy i zawsze stara się nie zmęczyć, jednak gdy trzeba jest gotowy do walki. Niesamowity refleks i bystry umysł. Wulgarny i często sprawia wrażenie elfa, któremu wszystko jest obojętne. Bardzo nieprzewidywalny.
Status Społeczny : 26
Życiowy Cel : Zarobić, ale się nie narobić
Ekwipunek : łuk, 15 strzał, sztylet, lekki pancerz, zardzewiały sztylet, 3 paczki gumy,Jendoręczne miecze Podwojenia,kupon,
Leśne ogniki (waluta) :3875
Siła: 25
Zwinność: 20
Zręczność: 5
Inteligencja: 20
Wytrzymałość: 12
Magia:
Powietrze: Powietrzne Cięcie(I), Wietrzna Ochrona(II), Podmuch dymu(II), Wietrzny chód(II)
Zaklęcia Aurory: Połączenie umysłów, Dzikie Wyolbrzymienie
Zaklęcia lecznicze: Znieczulenie(II)
Leśna Magia: Roślinna pułapka(II)
Magia łucznicza: Kierowany pocisk(II)
Walki : Zwycięskie - 0 / Przegrane - 0 / Remisy - 0
Zadania :
służba społeczności-2
szpiegostwo-3
sabotaż-1
Offline
Tak Aer... wszystko pięknie i w ogóle sweet. Tylko ten problem trzeba jakoś rozwiązać. Czekam więc na Twój pomysł co do tego
Poza tym staty nie zwalniają nikogo od pisania postów. Jak pisali długie i ładne to nagle nie przestaną tylko dlatego, że wprowadzono statystyki. Jeżeli post będzie słabo przemyślany to automatycznie sędzie wytknie błędy i dupa. Choćby miał wyjebane staty, to musi myśeć.
Nie spamić na PW. Chcecie coś ? Pisać na gg (nr w profilu). Nie pisać gdy jestem na z/w, ponieważ na 100% jestem właśnie na gg na telefonie i nie mam warunków do rozwiązywania spraw forum.
Offline
Moim zdaniem Aer mylisz się. Dlaczego niby każdy nagle musiałby myśleć pod względem statystyk?
Poza tym Takiego wojownika, który ma tylko siłę dobrą osłabiam kulami ognia, których on nie ma, bo jest za głupi. Następnie on we mnie nie trafia, bo nie ma większej zręczności, ani zwinności, a ja go zabijam kilkunastoma ciosami zwykłym mieczem, bo mam średnią siłę, a on za słabą zwinność, by tych ciosów uniknąć. Z każdym tak można zrobić. Przerabiałem to już setki razy.
Poza tym dalej istnieją fabularne cechy postaci, a to jest wzięte tylko na potrzeby walki. Zważ na to, że przez miesiąc podpakujesz sobie 30 pkt cech trenując codziennie. czyli średnio około 5 do każdego. w tym czasie ktoś inny może nauczyć się masy nowych czarów itp. Można zawsze zmienić, że raz na dwa dni maksymalnie 1 pkt można zdobyć, z tym nie ma problemu raczej.
Z tego też względu gracze, którzy nie lecą codziennie tylko trenować, a robią inne ciekawe rzeczy i rozpisują się fabularnie będą mieli więcej korzyści, niż Ci, co żyją tylko dla statystyk ;) Wszystko da się rozwiązać.
No i nie wiem, dlaczego po wprowadzeniu cech posty będą pisane na odpierdziel się xD
Offline
Użytkownik
Rozwiązanie problemu jest nadzwyczaj proste, wystarczy podczas szkolenia ustawić wybór profesji jaką się będziemy szczycić. Co do rozwoju, dla przykładu wybór profy Kiny decyduje o tym w jakim stopniu będziemy mogli używać czarów(tylko z pierwszego kręgu) tak więc obojętnie czy będziemy chcieli zrobić sobie mnichkiny to i tak nie będziemy w stanie zdjąć nikogo na strzała ponieważ używamy czaru na 1 poziomie. Po drugie postacie w takim razie powinny mieć levele dla uproszczenia dla przykładu od 1-20(ranga pierwsza) można zfarmić jedynie 30pkt później trzeba się czaić na podwyższenie rangi inaczej nasza postać nie będzie się rozwijać.
Lecz pamiętajcie że to wszystko zaczyna już śmierdzieć RPG i to potężnie.
Offline
Shuguar napisał:
Lecz pamiętajcie że to wszystko zaczyna już śmierdzieć RPG i to potężnie.
Raczej cRPG, ale tak, racja.
Jednooki napisał:
No i nie wiem, dlaczego po wprowadzeniu cech posty będą pisane na odpierdziel się xD
Przy moim systemie kostkowym wytknęło mi to kilka osób, a też pisałem, że fabularność posta ma znaczenie. Pisałem też, że przy złym poście szanse na powodzenie akcji spadałyby drastycznie. Whatever.
Ok, niechaj będzie. Przerabiałeś to już setki razy? Więc pewnie masz większe doświadczenie w tej materii, to jest, systemach gier PBF. Tylko niech mnie ktoś jeszcze uświadomi, jak wielka jest różnica pomiędzy elfem z siłą 30 a elfem z siłą 28 - duża czy mała?
I lepiej nie wprowadzać klas, czy "leveli". To nie WoW. To Forestwars. ALE pomysł z ograniczeniem ilości punktów spowodowane niższą rangą i potrzeba jej podwyższenia, by być silniejszym - strzał w dziesiątkę. To wg. mnie jeden z szlifów, jaki ten wasz system wymaga.
Tylko, cholera, moja postać, która nie miała być orłem, będzie musiała podwyższać WSZYSTKIE cechy, żeby pozostać taka, jak w oryginale być miała. Bo chciałem wojaka, który byłby silny (więc musiałaby być duża siła), ale nieco niezdarny. Jednak w walce wręcz miał radzić sobie znakomicie i unikać ciosów (duża zwinność). Przy okazji miał nosić w ręku małą tarczę, jako dodatek do młota (duża zręczność). Od czasu do czasu rzuciłby zaklęcie (no, mniejsza inteligencja), ale jako postać fizyczna byłby twardy (dużo wytrzymałości).
I niech mi ktoś powie jak mam go zbalansować, by pozostał taki jaki był a nie zdechł w walce z elfem, który nastawił się ot na zręczność i zadźga mnie strzałami.
A no tak, to argument dla Ciebie, Jednooki.
Jednooki napisał:
Poza tym Takiego wojownika, który ma tylko siłę dobrą osłabiam kulami ognia, których on nie ma, bo jest za głupi. Następnie on we mnie nie trafia, bo nie ma większej zręczności, ani zwinności, a ja go zabijam kilkunastoma ciosami zwykłym mieczem, bo mam średnią siłę, a on za słabą zwinność, by tych ciosów uniknąć. Z każdym tak można zrobić.
Ten sposób wyklucza postaci zbalansowane, którą chciałem grać. I niejako zrobi się z tego papier-kamień-nożyce. Mag zniszczy powolnego wojownika, wojownik łucznika (wystarczy, że podejdzie, jeżeli jest wytrzymały), łucznik maga (rzuci sztylet, strzeli z łuku i jeszcze się tarczą zasłoni przed pociskiem maga).
Ostatnio edytowany przez Aerandir (2010-01-14 14:13:31)
Offline
"Ok, niechaj będzie. Przerabiałeś to już setki razy? Więc pewnie masz większe doświadczenie w tej materii, to jest, systemach gier PBF. Tylko niech mnie ktoś jeszcze uświadomi, jak wielka jest różnica pomiędzy elfem z siłą 30 a elfem z siłą 28 - duża czy mała?"
To zależy od skali. Ale według mnie jest to mała różnica.
"Tylko, cholera, moja postać, która nie miała być orłem, będzie musiała podwyższać WSZYSTKIE cechy, żeby pozostać taka, jak w oryginale być miała. Bo chciałem wojaka, który byłby silny (więc musiałaby być duża siła), ale nieco niezdarny. Jednak w walce wręcz miał radzić sobie znakomicie i unikać ciosów (duża zwinność). Przy okazji miał nosić w ręku małą tarczę, jako dodatek do młota (duża zręczność). Od czasu do czasu rzuciłby zaklęcie (no, mniejsza inteligencja), ale jako postać fizyczna byłby twardy (dużo wytrzymałości).
I niech mi ktoś powie jak mam go zbalansować, by pozostał taki jaki był a nie zdechł w walce z elfem, który nastawił się ot na zręczność i zadźga mnie strzałami."
To rozdzielaj po równo wszystkiego. Żeby być świetnym wojownikiem trzeba czasu przecież. Poza tym niezdarny wyklucza takiego, który umie unikać, więc masz tu sprzeczność. Ale pamiętaj, żeby trening nie pochłonął Twojej postaci ;)
"I lepiej nie wprowadzać klas, czy "leveli". To nie WoW. To Forestwars. ALE pomysł z ograniczeniem ilości punktów spowodowane niższą rangą i potrzeba jej podwyższenia, by być silniejszym - strzał w dziesiątkę. To wg. mnie jeden z szlifów, jaki ten wasz system wymaga."
Moim zdaniem zbędny pomysł. Nie możemy nikogo ograniczać. Jak ktoś będzie za bardzo chciał się przetrenować to mamy od czegoś MG. Zależy czy ktoś będzie potężny i będzie umiał tak zagrać, czy nie.
"Ten sposób wyklucza postaci zbalansowane, którą chciałem grać. I niejako zrobi się z tego papier-kamień-nożyce. Mag zniszczy powolnego wojownika, wojownik łucznika (wystarczy, że podejdzie, jeżeli jest wytrzymały), łucznik maga (rzuci sztylet, strzeli z łuku i jeszcze się tarczą zasłoni przed pociskiem maga)."
Wszystkie postacie są zbalansowane jeśli system jest zbalansowany. A system to także czasy. Jeśli czary będą zbyt potężne, to i nikt nie wygra z magiem ;) Po prostu wprowadzimy system i niedociągnięcia będzie się łatać w trakcie.
Offline
Chodzi o to, że stary, mają jedynie pomóc sędziemu podczas walki w ocenie sytuacji. Nie jest w końcu powiedziane, że ktoś nie ma z kimś szans, bo wg statów to się nie kalkuluje...
Nie spamić na PW. Chcecie coś ? Pisać na gg (nr w profilu). Nie pisać gdy jestem na z/w, ponieważ na 100% jestem właśnie na gg na telefonie i nie mam warunków do rozwiązywania spraw forum.
Offline